Slapen?! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Layla Wiersma - WaarBenJij.nu Slapen?! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Layla Wiersma - WaarBenJij.nu

Slapen?!

Blijf op de hoogte en volg Layla

16 Oktober 2012 | Spanje, Madrid

Hola Gente!

We hebben de afgelopen dagen niet veel slaap uurtjes gehad! Vrijdag stonden we rond half 8 op. Deze dag was een fiesta hier in Spanje, Er was een "grote" parade met militaire mensen. Alleen de bezoekers aantal was groter dan de hele parade. We gingen samen met onze Swiss Amiga(Niet onze kamergenoot maar haar vriendin)! We wouden ook op de foto met die mannen. Karin zei ik maak de foto wel haha. Toen zijn Iballa en ik op de foto geweest, alleen moest ik wel de middelste man een kusje geven en ik heb hem maar natuurlijk een kusje gegeven op de wang nadat de foto was gemaakt. En toen kreeg hij een lach op ze gezicht misschien had ik de kus moeten geven voordat hij gemaakt werd haha. Het was wel spectaculair om te zien! We hebben de hele dag door het centrum gelopen.

En toen besloten we die avond op stap te gaan! Want dit zou een hele leuke dag zijn volgens mensen hier. We kwamen onze umbrella vriend tegen rond 4:00am die ons vroeg wat mee te gaan drinken, op het moment nadat wij 2,5uur in een club achter elkaar hadden staan dansen en eigenlijk van plan waren om naar huis te gaan. Maar we wouden het eigenlijk niet afslaan dus wachtte we even een halfuurtje totdat hij vrij was. Toen waren we in zijn club met zijn vriend uit Bangladesh (Best een aardige gozer). En daar hebben we weer de hele tijd staan dansen! Toen was het ineens half 7 in de ochtend:O En hadden we behoorlijke trek, behalve Iballa dan die behoorlijk aangeschoten wasxD Dus toen kregen we ook nog een ontbijtje en gingen we vervolgens naar huis. Uiteindelijk lag ik om 8 uur in mijn bedje. What a night, Muchas Bailar.

Maar we hadden ook nog huiswerk en werk van stage te doen, dus uitrusten was tijdens het studeren. En waren de dagen die volgde ook laat slapen. We hebben nu een to do briefje in huis hangen. EARLY TO SLEEP! De onregelmatige uren zijn niet altijd even prettig! Dus moeten we ons eigen ritme zien te vinden. Het ritme is hier echt heel anders, we proberen ons ritme en het ritme van hier een beetje te combineren.

We hebben ook nog een ander project erbij gekregen. Toen Iballa naar Malaga was heb ik met iemand van de Spaanse school gesproken om mogelijk foto's te maken voor de school, omdat ze net begonnen zijn en er nog niet heel veel creatiefs in de school hangt, en op de website is. Waarschijnlijk kunnen we wat voor elkaar betekenen!

Well we gaan onze to do list even verder afwerken en uitvoeren!

Adios Amigos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

In Madrid.......

Het voorbereiden van een stage in het buitenland, dingen regelen omtrent een verblijf en alles eromheen. Best veel, maar het gene wat het je oplevert is het waard! Exploring the new experiences en de kansen grijpen.

Wij gaan stage lopen bij Javier Galue dit is een Mode/Fashion fotograaf. Maar hij doet ook reclame en portret Fotografie. Samen met Iballa mijn lieve klasgenoot zijn wij beland in een appartement in de buurt Estrella in Madrid. Dit ligt vlakbij het centrum.

Iballa was al op vakantie een week van te voren, dus de vlucht ervaarde ik in mijn eentje, voor de eerste keer vliegen! Het vliegen was niet eng maar wel bijzonder! Na afscheid genomen te hebben van mijn Familia, ben ik na de vlucht aangekomen op Airport Madrid. Ik had toen niet verwacht dat ik zou weten waar ik naartoe zou moeten. Maar tot mijn grote verbazing leidde de weg mij de kant op waar ik naar toe moest. Vervolgens mijn vele bagage ophalen en daarna was ik al bij de uitgang, waar Iballa en haar familie stonden.

De eerste dagen waren druk omdat we allerlei dingen moesten regelen. Het tekenen van het huiscontract een metrokaart aanvragen etc. En verder zijn we ook een beetje de omgeving gaan verkennen. Maar we hebben natuurlijk nog genoeg tijd om dat nog meer te doen. Het is een prachtige stad. Het openbaar vervoer is echt heel praktisch zelfs ik met mijn a richtingsgevoel begin het te begrijpen! Overal straatmuzikanten. En ja ook wel knappe Spaanse mannen kom je tegen, om er ook maar even bij te zeggen, haha. Het enige nadeel is dat er praktisch niemand Engels spreekt, dus het is handen en voeten werk nu nog in het begin.

Het appartement bevalt zeer goed! Alleen de boiler die begon ineens niet meer te werken. En de technico die wij beheersen kwam eigenlijk toch niet van pas. Dus dat is een paar dagen zonder hot water, want de eigenaar is op vacantione.

Maandag hebben wij onze ontmoetingsgesprek met onze begeleider, Spannend!!

Recente Reisverslagen:

06 Februari 2013

Het einde betekend niet het einde!

27 Januari 2013

The last days in Madrid

16 Januari 2013

Exposición!

06 Januari 2013

Feliz Año Nuevo, Gelukkig Nieuwjaar!!

19 December 2012

Van bouwvakker tot schilder
Layla

Hola Amigos!! Op dit moment bevind ik mij in Madrid, dit zal nog wel even een tijdje duren. Dus jullie zijn even lekker van mij af! 5 Maanden vol op avontuur in het prachtige stadje van ESPAÑA. Dit is vanwege het stage lopen voor mijn opleiding. Ik zal stage lopen bij een mode/fashionfotograaf. Maar ondertussen natuurlijk ook de taal leren en de cultuur en omgeving leren kennen! Kijken hoe het leven hier in de samenleving is, het verschil en de gelijkenissen. Niet naar de MC'Donalds maar naar de Tapasbar. Samen met mijn lieve klasgenootje Iballa Gutierrez Kwant zullen wij vast van alles beleven en ontdekken. De grote belevenissen zal ik natuurlijk delen, daar heb ik deze blog tenslotte voor!

Actief sinds 01 Sept. 2012
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 10359

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2012 - 01 Februari 2013

In Madrid.......

Landen bezocht: