Feliz Año Nuevo, Gelukkig Nieuwjaar!! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Layla Wiersma - WaarBenJij.nu Feliz Año Nuevo, Gelukkig Nieuwjaar!! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Layla Wiersma - WaarBenJij.nu

Feliz Año Nuevo, Gelukkig Nieuwjaar!!

Blijf op de hoogte en volg Layla

06 Januari 2013 | Spanje, Madrid

2013 is alweer aangebroken. Na een fijne kerst met de familie te hebben doorgebracht, kwamen we op 31 december weer aan in Madrid. Het was toch wel een apart idee om op deze dag te zitten wachten op het vliegveld om terug naar Madrid te vliegen. Maar ik vond het wel een leuk iets! Het plan was om met Christa, Karin en de Spaanse vrienden door het nieuw jaar te gaan. Alleen hadden we 1 probleem, onze aankomsttijd was 20:30 in Madrid. En we hoorden dat er weer stakingen waren. Waardoor het openbaarvervoer dus minder reed. Maar we hadden wel onze druiven al bij ons voor het geval dat we ze niet meer konden krijgen. In Spanje is het traditie om de laatste twaalf seconden voor 12 uur, twaalf druiven achter elkaar te eten. Uiteraard deden wij hieraan mee!

Tijdens het wachten op het vliegveld in Amsterdam kwamen we een jongen uit New York tegen. Hij studeerde voor een semester in Madrid. Maar reisde in de tussen tijd naar België en Frankrijk en Nederland. Hij wil voordat hij aan het werk is zoveel mogelijk gaan reizen vertelde hij. Want als ik werk dan heb ik nog maar 20 dagen vakantie te besteden. We zijn gezellig met hem het vliegtuig in gestapt. Hij doet iets met banking. Erg interessant dacht ik! Zelf zei hij dat fotografie veel interessanter is. Maar dat hij het wel erg leuk vindt om te werken in de banking. Als hij terug komt naar New York en alles heeft afgerond heeft hij ook gelijk een baan. Dat is dan toch wel weer het voordeel en verschil! Zo heeft alles ze voor en nadelen.

Toen we aankwamen in Madrid duurde het allemaal toch iets langer dan we hadden verwacht. Uiteindelijk moesten we de taxi pakken naar het centrum vanaf huis. We hadden net de bus gemist, en wisten niet hoe laat de volgende kwam "als die überhaupt kwam". We wouden geen risico lopen om de jaarwisseling te missen! Toch jammer dat de Policia niet in de buurt was om ons naar het centrum Sol te brengen! Had ons heel wat geschild. Aangezien het al kwart over 11 was en wij in de taxi zaten en het overal rondom het centrum heel druk was konden we onze vrienden niet meer vinden! Dus besloten we het Nieuwjaar samen door te gaan en daarna opzoek te gaan. Na afgezet te zijn door de vrolijke taxichauffeur kwamen we aan op het drukke centrum in Sol. Daar stonden we dan met onze druifjes haha. Wat een beetje tegen viel was de regen. Maar ik liet me humeur daar niet door weghalen! Het was uiteindelijk 12 uur zonder dat we het door hadden. Achter ons stonden een paar Spaanse chicos de hele tijd grapjes te maken. We hadden verwacht dat we een aftelling kregen maar dit was niet het geval. We hoorden achter ons otra, otra, otra, dus ik dacht heh is dit een teken van druiven eten? Maar de mensen om ons heen deden dat nog niet. Dus we dachten nee nog niet. Maar ineens ging iedereen elkaar zoenen, dus we dachten Oh gelukkig Nieuwjaar?!! En toen aten we onze druiven nog even op. We zagen ook geen vuurwerk of niks. We stonden er echt van te kijken. Daar ging ons geluk met de druiven. Want er kwam ineens een fransman aan, en de mooie Spaanse chicos liepen weg:(

Na 12en sloeg de sfeer erg om. Het was een grote chaos. We konden nergens meer naartoe. Misschien was het achteraf niet zo'n goed idee om midden in het centrum te staan. Maar wel weer een ervaring rijker! We zijn nog heel even naar Christa en Karin en de Spaanse vrienden geweest die net een nieuwe bar hadden geopend. Waarop we vervolgens naar huis zijn gegaan.

We hebben een hele planning gemaakt voor de laatste weken die we hier zijn. Ik heb voor mezelf dingen genoteerd die ik nog graag wil doen, en nog moet doen. Nog heel wat. Na een heel concepten plan te hebben uitgedacht, heb ik nog 3 shoots te doen. Daarnaast komt er een expositie in de Spaanse school met mijn reportage over Madrid. Dit combineer ik allen met de opdrachten van School. Maar naast dingen die moeten zijn er natuurlijk ook nog dingen de we willen! Dit qua dingen bezoeken en ervaren. We zijn nog van plan naar wat museums te gaan, een zooaquarium, een stadje vlakbij Madrid genaamd Segovia, Nog niet bezochten uitgaansplekken. Daarnaast met een liftje door Madrid XD Dit is iets wat we tegen gekomen zijn en nog graag willen doen. Ook is er een radiotoren waarbij je zicht hebt over heel Madrid, ook nog iets wat we willen doen. En oh ja, om niet te vergeten hebben we ook nog de Textures en werk van stage! Genoeg dus!

Vandaag is het de drie koningen. Dit is een belangrijke feestdag in Spanje. Los Reyes Magos. Gisteravond was de parade hiervan, waar wij ook naartoe zijn geweest. De kinderen zetten hier hun schoentje en krijgen dan cadeautjes. In dit opzicht is het te vergelijken met Sinterklaas in Nederland. Het was gigantisch druk! Alle pleinen stonden vol. Maar de avond eindigde met een prachtig vuurwerk! Dit maakte het vuurwerk dat er met Nieuwjaar niet was weer goed!
Hopelijk kunnen we alles wat we moeten en nog willen uitvoeren ook echt uitvoeren!

De laatste paar weken zijn toch echt aangebroken.

Ik ga er nog het beste van maken!

Un feliz año nuevo gente!

  • 07 Januari 2013 - 11:48

    Desirée:

    Feliz año mi amor! De druiven worden volgens mij eerder thuis, voor de tv gegeten haha. Maar grappig om te lezen hoe jullie je avond hebben doorgebracht ;P Wat leuk trouwens dat jullie Los Reyes ook hebben meegemaakt :D En nu naast al jullie planningen ook nog gebruik maken van de rebajas voordat je weer naar NL komt!? :P Geniet er nog even van. Hasta pronto!

    Un besito desde holanda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

In Madrid.......

Het voorbereiden van een stage in het buitenland, dingen regelen omtrent een verblijf en alles eromheen. Best veel, maar het gene wat het je oplevert is het waard! Exploring the new experiences en de kansen grijpen.

Wij gaan stage lopen bij Javier Galue dit is een Mode/Fashion fotograaf. Maar hij doet ook reclame en portret Fotografie. Samen met Iballa mijn lieve klasgenoot zijn wij beland in een appartement in de buurt Estrella in Madrid. Dit ligt vlakbij het centrum.

Iballa was al op vakantie een week van te voren, dus de vlucht ervaarde ik in mijn eentje, voor de eerste keer vliegen! Het vliegen was niet eng maar wel bijzonder! Na afscheid genomen te hebben van mijn Familia, ben ik na de vlucht aangekomen op Airport Madrid. Ik had toen niet verwacht dat ik zou weten waar ik naartoe zou moeten. Maar tot mijn grote verbazing leidde de weg mij de kant op waar ik naar toe moest. Vervolgens mijn vele bagage ophalen en daarna was ik al bij de uitgang, waar Iballa en haar familie stonden.

De eerste dagen waren druk omdat we allerlei dingen moesten regelen. Het tekenen van het huiscontract een metrokaart aanvragen etc. En verder zijn we ook een beetje de omgeving gaan verkennen. Maar we hebben natuurlijk nog genoeg tijd om dat nog meer te doen. Het is een prachtige stad. Het openbaar vervoer is echt heel praktisch zelfs ik met mijn a richtingsgevoel begin het te begrijpen! Overal straatmuzikanten. En ja ook wel knappe Spaanse mannen kom je tegen, om er ook maar even bij te zeggen, haha. Het enige nadeel is dat er praktisch niemand Engels spreekt, dus het is handen en voeten werk nu nog in het begin.

Het appartement bevalt zeer goed! Alleen de boiler die begon ineens niet meer te werken. En de technico die wij beheersen kwam eigenlijk toch niet van pas. Dus dat is een paar dagen zonder hot water, want de eigenaar is op vacantione.

Maandag hebben wij onze ontmoetingsgesprek met onze begeleider, Spannend!!

Recente Reisverslagen:

06 Februari 2013

Het einde betekend niet het einde!

27 Januari 2013

The last days in Madrid

16 Januari 2013

Exposición!

06 Januari 2013

Feliz Año Nuevo, Gelukkig Nieuwjaar!!

19 December 2012

Van bouwvakker tot schilder
Layla

Hola Amigos!! Op dit moment bevind ik mij in Madrid, dit zal nog wel even een tijdje duren. Dus jullie zijn even lekker van mij af! 5 Maanden vol op avontuur in het prachtige stadje van ESPAÑA. Dit is vanwege het stage lopen voor mijn opleiding. Ik zal stage lopen bij een mode/fashionfotograaf. Maar ondertussen natuurlijk ook de taal leren en de cultuur en omgeving leren kennen! Kijken hoe het leven hier in de samenleving is, het verschil en de gelijkenissen. Niet naar de MC'Donalds maar naar de Tapasbar. Samen met mijn lieve klasgenootje Iballa Gutierrez Kwant zullen wij vast van alles beleven en ontdekken. De grote belevenissen zal ik natuurlijk delen, daar heb ik deze blog tenslotte voor!

Actief sinds 01 Sept. 2012
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 10365

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2012 - 01 Februari 2013

In Madrid.......

Landen bezocht: