Exposición! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Layla Wiersma - WaarBenJij.nu Exposición! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Layla Wiersma - WaarBenJij.nu

Exposición!

Blijf op de hoogte en volg Layla

16 Januari 2013 | Spanje, Madrid

En toen was ik alweer aan het ritme "terug in Spanje" gewend. Alleen moet ik nu eigenlijk gaan wennen aan het idee dat het nog maar ongeveer 2 weken duurt hier. Tot die tijd nog even druk aan het werk en genieten natuurlijk! Ik ga nog geen verhalen schrijven over het feit dat het aanbreekt om weer terug te gaan, maar het feit dat ik nog hier ben, en de laatste belevenissen!

Vorige week zijn we naar Casa de Campo geweest . Dit is een ontzettend groot groen gebied in Madrid. Toen we in de metro zaten onderweg hiernaartoe kwamen we ineens boven de grond. Dit was een raar idee. De metro ging een paar haltes boven de grond. Het was een apart gezicht. In Casa de Campo is het zoo aquarium waar we nog naartoe gaan. We wouden zien hoe het er uit ziet daar en gingen op pad in Casa de Campo. Van alle dagen die elke keer zonnig waren, was het deze dag heel erg mistig. Dus dan zie je eigenlijk praktisch "niks". Maar ondanks dat zag ik wat een geweldig gebied dit was. Groot, groen, rustig, heuvelig. Een gigantisch groot en puur bosgebied. Je ziet hier ook veel mensen sport beoefenen. Dat heb je natuurlijk veel in dit soort gebieden. Toen ik dit gebied bekeek vond ik het anders dan de gewoonlijke natuurgebieden zoals je ze in Nederland ziet. Ik kan natuurlijk niet uit ervaring spreken over andere natuurgebieden over de wereld want deze heb ik NOG nooit bezocht.

Wat ik het mooie aan Madrid vind is dat het een wereldstad is vol met drukte, cultuur, en gebouwen. Maar daarnaast heeft het ook prachtige groene gebieden, waar je rust kunt vinden en je tijd met de natuur kunt doorbrengen. Zoals Casa de Campo. Doormiddel van het reizen met de metro waren we hier ongeveer een uurtje voor aan het reizen. Dat heb je er dan toch wel voor over, ik tenminste wel! Voor ons is Parque del Retiro een stuk dichterbij, daarom zijn we daar vaker geweest. Dit park is een cultureel park vind ik, waar je rust vind maar ook cultuur. Om verliefd op te zijn!

Vorige week donderdag zijn we op stap geweest. We waren ergens in een club beland waar niemand aan het dansen was, we konden twee dingen doen. Of weggaan of de eerste zijn die gingen dansen. En natuurlijk hebben we het tweede gedaan! We kregen toen een gratis drankje van de baas van deze club. We kwamen ook in contact met de DJ en die vroeg ons wat voor muziek we wilden! En speelde wat muziek voor ons. Vervolgens was er een man met een Afro die op het podium ging om te dansen. Hij danste op het liedje "I am sexy and I know it". En hielt ineens een striptease. Maar de DJ die wijste al naar ze kleding en vertelde ons al dat hij dat ging doen XD. Het was echt grappig om te zien! Uiteindelijk toen de club ging sluiten stonden we daar nog te praten, zonder door te hebben dat alle klanten al weg waren. En waren we tussen al het personeel. De DJ vroeg ons nog mee naar een andere club. Maar de volgende dag hadden we al iets op de planning en we wouden niet nog later naar huis. Vervolgens bracht iemand van het personeel ons naar de bus. Hij vertelde zijn collega/vriend dat wij prinsessen waren uit Nederland. En hij geloofde het ook nog XD.

Afgelopen weekend:

Zaterdag: zijn we naar Segovia geweest. Dit is een stad net buiten Madrid. Het is een prachtig stad ergens in de bergen. Ze noemen het wel de zus van Rome. Er is een grote aquaduct van vroeger te zien, en allemaal oude gebouwen in de Romeinse stijl. Ik vind het een prachtig oud stadje. Waar je gezellig kunt lopen, dingen kunt bezichtigen en ook een lekker hapje kunt eten.

Zondag: zijn we naar een shopping centre geweest ergens in het noorden van Madrid. We hadden dit een tijdje geleden op internet gezien. Een centra met meer dan 200 winkels. Wat ook een mooi uiterlijk heeft. Omdat er Rebajas zijn hier op dit moment (grote sale)! Vonden we het een goed moment om dit te bezoeken. Maar we hebben niet veel gekocht want vaak zijn de prijzen nog steeds hoog. Dus we hebben gezellig wat gedronken en rond gekeken.

Verder zijn we de afgelopen tijd veel bezig geweest met de voorbereidingen voor de expositie die we geven op de Spaanse school. Het organiseren, printen etc. Het was een behoorlijke klus. Ten eerste is dit de eerste expositie en ten tweede moesten we alles ook nog is in het Spaans doen. Bij de winkels waar we moesten zijn spraken ze natuurlijk geen Engels. Dus moest het in het Spaans! Maar het is gelukt uiteindelijk, het hangt!

Gisteren heb ik een fotoshoot gehad met een prof basketballer. Ik heb voor school een concept bedacht om commercial sport in beeld te brengen. Een sport met daarbij een product in de reclame. In dit geval deodorant. Alleen ik moest voordat ik foto's mocht maken zelf basketbal spelen. Sta je daar dan tegenover een prof basketballer haha. Het was leuk! Hij moest natuurlijk ook eerst warm worden. Want ook hier is het koud, maaaar gelukkig niet zo koud daar als in Nederland haha. Ik heb wel leuke actie foto's in beeld kunnen brengen!

Morgen gaan we naar een salsabar met een model van het werk. En wellicht heb ik een andere fotoshoot. Maar hier krijg je vaak pas alles op het laatste moment te horen jammer genoeg, dus dit is nog even afwachten. De tijd begint wel te dringen. Maar ik heb in ieder geval de basketballer nu gedaan!

Adiosssss!!!

  • 17 Januari 2013 - 18:36

    Dominique:

    Lieve nicht Layla

    wow jij hebt leuke dingen gedaan was ik er maar bij!
    ik mis je......
    dus als je weer in Nederland bent kom je dan mischien weer een keertje langs.
    en trouwens echt hele mooie foto's nog.

    Xxx Dominique je nichtje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

In Madrid.......

Het voorbereiden van een stage in het buitenland, dingen regelen omtrent een verblijf en alles eromheen. Best veel, maar het gene wat het je oplevert is het waard! Exploring the new experiences en de kansen grijpen.

Wij gaan stage lopen bij Javier Galue dit is een Mode/Fashion fotograaf. Maar hij doet ook reclame en portret Fotografie. Samen met Iballa mijn lieve klasgenoot zijn wij beland in een appartement in de buurt Estrella in Madrid. Dit ligt vlakbij het centrum.

Iballa was al op vakantie een week van te voren, dus de vlucht ervaarde ik in mijn eentje, voor de eerste keer vliegen! Het vliegen was niet eng maar wel bijzonder! Na afscheid genomen te hebben van mijn Familia, ben ik na de vlucht aangekomen op Airport Madrid. Ik had toen niet verwacht dat ik zou weten waar ik naartoe zou moeten. Maar tot mijn grote verbazing leidde de weg mij de kant op waar ik naar toe moest. Vervolgens mijn vele bagage ophalen en daarna was ik al bij de uitgang, waar Iballa en haar familie stonden.

De eerste dagen waren druk omdat we allerlei dingen moesten regelen. Het tekenen van het huiscontract een metrokaart aanvragen etc. En verder zijn we ook een beetje de omgeving gaan verkennen. Maar we hebben natuurlijk nog genoeg tijd om dat nog meer te doen. Het is een prachtige stad. Het openbaar vervoer is echt heel praktisch zelfs ik met mijn a richtingsgevoel begin het te begrijpen! Overal straatmuzikanten. En ja ook wel knappe Spaanse mannen kom je tegen, om er ook maar even bij te zeggen, haha. Het enige nadeel is dat er praktisch niemand Engels spreekt, dus het is handen en voeten werk nu nog in het begin.

Het appartement bevalt zeer goed! Alleen de boiler die begon ineens niet meer te werken. En de technico die wij beheersen kwam eigenlijk toch niet van pas. Dus dat is een paar dagen zonder hot water, want de eigenaar is op vacantione.

Maandag hebben wij onze ontmoetingsgesprek met onze begeleider, Spannend!!

Recente Reisverslagen:

06 Februari 2013

Het einde betekend niet het einde!

27 Januari 2013

The last days in Madrid

16 Januari 2013

Exposición!

06 Januari 2013

Feliz Año Nuevo, Gelukkig Nieuwjaar!!

19 December 2012

Van bouwvakker tot schilder
Layla

Hola Amigos!! Op dit moment bevind ik mij in Madrid, dit zal nog wel even een tijdje duren. Dus jullie zijn even lekker van mij af! 5 Maanden vol op avontuur in het prachtige stadje van ESPAÑA. Dit is vanwege het stage lopen voor mijn opleiding. Ik zal stage lopen bij een mode/fashionfotograaf. Maar ondertussen natuurlijk ook de taal leren en de cultuur en omgeving leren kennen! Kijken hoe het leven hier in de samenleving is, het verschil en de gelijkenissen. Niet naar de MC'Donalds maar naar de Tapasbar. Samen met mijn lieve klasgenootje Iballa Gutierrez Kwant zullen wij vast van alles beleven en ontdekken. De grote belevenissen zal ik natuurlijk delen, daar heb ik deze blog tenslotte voor!

Actief sinds 01 Sept. 2012
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 10370

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2012 - 01 Februari 2013

In Madrid.......

Landen bezocht: