The last days in Madrid - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Layla Wiersma - WaarBenJij.nu The last days in Madrid - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Layla Wiersma - WaarBenJij.nu

The last days in Madrid

Blijf op de hoogte en volg Layla

27 Januari 2013 | Spanje, Madrid

Daar zit je dan op je laatste zondag in Madrid. Een goede dag om te gebruiken voor de laatste dingen goed in te plannen en voorbereidingen te treffen voor de terugkeer naar Nederland. Maar dat wil nog niet zeggen dat de tijd al voorbij is want het is nog geen vrijdag 1 februari, dus we hebben nog tijd!! "Alleen alles uitvoeren is onmogelijk aangezien we teveel willen XD"

De afgelopen week was zoals gepland een behoorlijk drukke week. We zijn bezig met het geven van de expositie die nog een paar dagen bezig is. Ondertussen foto opdrachten uitvoeren voor school. Het is toch moeilijk om het allemaal zelf te regelen en te doen. Een plan loopt nooit helemaal volgens plan! En vooral als je dan in een ander land bent, waarbij de cultuur anders is en mensen toch iets anders te werk gaan. Maar dit is iets waar je als fotograaf je bij aan moet passen. En zo kom je in allerlei onverwachte situaties en wegen uit, waar je mee om moet gaan en je weg in moet zien te vinden.

Het voelt als een uitdaging om op verschillende manieren te werk te gaan en de dingen aan te pakken. Dit is toch wel iets wat ik kan zeggen dat ik heb geleerd durende mijn stage. Je bent en blijft jezelf maar de aanpak is per persoon anders. Een kwestie van aanvoelen en doorhebben. Het is toch ook echt een vak apart. Mensen hebben een makkelijk beeld als het gaat om het zijn van een fotograaf. Maar het is niet alleen maar op het knopje drukken. Dit is 10% van het hele werk wat er verricht moet worden. En het gaat ook niet om het moment van op het knopje drukken vanuit mijn beleving. Je hebt er zoveel dingen omheen die gedaan moeten worden. En dat is ook wat je ziet in het eindresultaat. Het verhaal wat het heeft gekost en wat er allemaal voor nodig was, 'het verhaal van de fotograaf'. Dat is het gene waar het dan ook om draait, het hele verhaal eromheen wat voor het goede resultaat heeft gezorgd.

Maar naast dat hebben we besloten om vooral te genieten. En tot nu toe is dat aardig goed gelukt! Een prestatie die ik voor mijn doen heb geleverd is 3 dagen achter elkaar op stap. Zoals ik al zei een plan loopt nooit volgens plan. De bedoeling was om afgelopen donderdag bank te gaan hangen, na een avondje even wat gedronken te hebben met onze klasgenoot Alena en haar vriendin. Maar uiteindelijk eindigde we in de club (Sol&Sombra) waar we de DJ kennen. En zo was het ineens half 3. Vervolgens hadden we de volgende dag met Christa en Karin afgesproken om op stap te gaan (Dit was wel gepland).

Gisteren ben ik met mijn salsa teacher naar het park geweest. Hem heb ik leren kennen in de salsabar waar we met Vanessa(het model van het werk) naar toe zijn gegaan. Ik heb heel lang met hem gedanst deze avond, en ik dacht daar kan ik wel wat van leren! Hij is kok en daarnaast geeft hij salsa lessen. Hij bood me aan om te oefenen in Parque del Retiro. Dus toen ben ik met hem daar naartoe gegaan. Het was prachtig weer. 20 graden en een warme zon. Stond ik daar te salsa dansen in het grote prachtige park. Ik vond het erg leuk en leerzaam. We hebben veel gelachen om mijn falende acties haha. Maar ondanks dat heeft hij me wel een aantal moves geleerd! Na de salsa les die hij me had gegeven vertelde hij dat er in de salsabar een uurtje les was wat er gegeven word van 11 tot 12. En dat als ik kwam dat hij me verder dingen wou leren. Maar Iballa en ik hadden het niet gepland en ze is ook nog een beetje ziek. En ja we waren al twee dagen achter elkaar op stap geweest dus is dit een goed idee dan? Maar we vonden toch dat we zo'n les mee moesten maken. En zijn toch gegaan aangezien het tot 12 uur is kan het wel "dachten we".

Vervolgens kwamen we aan in de club om mee te doen aan de salsa les. En Iballa en ik deden samen gezellig mee. En vervolgens heb ik nog veel met mijn teach gedanst, en ik moet je zeggen het was heel moeilijk om vervolgens met anderen te dansen. Het was ineens een stuk moeilijker. Ook Iballa ging helemaal los met al die "Guapos" af en toe gilde ze toch wel even om hulp omdat er allerlei rare mannen met haar gingen dansen. Ondanks dat ze een beetje ziek is stond ze er wel! Uiteindelijk was het half 2. En toen was Iballa eigenlijk wel in de uitgaansmood en zijn we vervolgens ook nog even naar Sol&Sombra geweest. Uiteindelijk besloten we na een tijdje toch maar naar huis te gaan. Ik zeg suficiente (genoeg)!

Verder zijn we de afgelopen week naar verschillende plekken geweest. We hebben Museo del Prado bezocht, dit is een museum vol met kunst van over de hele wereld. 1 van de meest bekende museums in Madrid. Ook zijn we naar Plaza de Torro geweest. Hier worden de stierenvechten gehouden. Hier zijn we niet naar binnen geweest maar we hebben het gebouw bekeken en de wijk door gewandeld. Alleen het zien van het gebouw is al heel mooi! Daarnaast hebben we ook nog wat foto's gemaakt zo hier en daar, en we wouden vooral nog wat nieuwe plekken zien en bewandelen. Maar uiteindelijk kwamen we in zulke leuke straatjes met winkels en aangezien de Sale konden we het toch niet laten haha!

Javier is voor de afgelopen 3 weken naar Zuid Spanje geweest. Maar hij kon hiervoor niemand meenemen omdat de klant alles verder geregeld had. Maar omdat we toch een expositie hadden kwam ons dit eigenlijk wel goed uit. 3 weken is toch wel lang aangezien we hier ook genoeg te doen hebben nog. Daarom heeft hij ons aangegeven goed Spaans te oefenen, en de expositie goed uit te voeren! In de laatste week hebben we wellicht nog 1 shoot of meeting met hem.

Morgen is onze laatste Spaanse les. Ik vind het echt jammer, dit is zeker iets wat ik ga missen. Het was een leuke en leerzame tijd om in de Spaanse schoolbanken te zitten. We hebben al bedacht om rond 7 uur op te gaan staan om cakejes te gaan bakken. De huiseigenaren komen om 10 uur en we willen hun ook wat geven dus dan moet het wel daarvoor. En omdat ik vervolgens in de middag een fotoshoot heb waarbij ik een reclame foto van een hardloopster in beeld ga brengen, kunnen we het niet in de middag doen. Dat word dus vroeg bakken!

Dit is voor nu mijn verhaal van mijn ene laatste blog om maar zo te zeggen. Maar sssst we praten er niet al te veel over.

Voor nu maar eerst nog genieten van de laatste dingen in deze mooie wereldstad!

Hasta pronto mensen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

In Madrid.......

Het voorbereiden van een stage in het buitenland, dingen regelen omtrent een verblijf en alles eromheen. Best veel, maar het gene wat het je oplevert is het waard! Exploring the new experiences en de kansen grijpen.

Wij gaan stage lopen bij Javier Galue dit is een Mode/Fashion fotograaf. Maar hij doet ook reclame en portret Fotografie. Samen met Iballa mijn lieve klasgenoot zijn wij beland in een appartement in de buurt Estrella in Madrid. Dit ligt vlakbij het centrum.

Iballa was al op vakantie een week van te voren, dus de vlucht ervaarde ik in mijn eentje, voor de eerste keer vliegen! Het vliegen was niet eng maar wel bijzonder! Na afscheid genomen te hebben van mijn Familia, ben ik na de vlucht aangekomen op Airport Madrid. Ik had toen niet verwacht dat ik zou weten waar ik naartoe zou moeten. Maar tot mijn grote verbazing leidde de weg mij de kant op waar ik naar toe moest. Vervolgens mijn vele bagage ophalen en daarna was ik al bij de uitgang, waar Iballa en haar familie stonden.

De eerste dagen waren druk omdat we allerlei dingen moesten regelen. Het tekenen van het huiscontract een metrokaart aanvragen etc. En verder zijn we ook een beetje de omgeving gaan verkennen. Maar we hebben natuurlijk nog genoeg tijd om dat nog meer te doen. Het is een prachtige stad. Het openbaar vervoer is echt heel praktisch zelfs ik met mijn a richtingsgevoel begin het te begrijpen! Overal straatmuzikanten. En ja ook wel knappe Spaanse mannen kom je tegen, om er ook maar even bij te zeggen, haha. Het enige nadeel is dat er praktisch niemand Engels spreekt, dus het is handen en voeten werk nu nog in het begin.

Het appartement bevalt zeer goed! Alleen de boiler die begon ineens niet meer te werken. En de technico die wij beheersen kwam eigenlijk toch niet van pas. Dus dat is een paar dagen zonder hot water, want de eigenaar is op vacantione.

Maandag hebben wij onze ontmoetingsgesprek met onze begeleider, Spannend!!

Recente Reisverslagen:

06 Februari 2013

Het einde betekend niet het einde!

27 Januari 2013

The last days in Madrid

16 Januari 2013

Exposición!

06 Januari 2013

Feliz Año Nuevo, Gelukkig Nieuwjaar!!

19 December 2012

Van bouwvakker tot schilder
Layla

Hola Amigos!! Op dit moment bevind ik mij in Madrid, dit zal nog wel even een tijdje duren. Dus jullie zijn even lekker van mij af! 5 Maanden vol op avontuur in het prachtige stadje van ESPAÑA. Dit is vanwege het stage lopen voor mijn opleiding. Ik zal stage lopen bij een mode/fashionfotograaf. Maar ondertussen natuurlijk ook de taal leren en de cultuur en omgeving leren kennen! Kijken hoe het leven hier in de samenleving is, het verschil en de gelijkenissen. Niet naar de MC'Donalds maar naar de Tapasbar. Samen met mijn lieve klasgenootje Iballa Gutierrez Kwant zullen wij vast van alles beleven en ontdekken. De grote belevenissen zal ik natuurlijk delen, daar heb ik deze blog tenslotte voor!

Actief sinds 01 Sept. 2012
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 10356

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2012 - 01 Februari 2013

In Madrid.......

Landen bezocht: