Working time - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Layla Wiersma - WaarBenJij.nu Working time - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Layla Wiersma - WaarBenJij.nu

Working time

Blijf op de hoogte en volg Layla

06 September 2012 | Spanje, Madrid

Holaaaaa,

Na twee dagen vrij te hebben gehad (Wat we na zo'n dag van 10 uur wel konden gebruikenxD). Moesten we vandaag weer aan het werk. Javier zou ons ook nog wat werk mailen wat we dan thuis konden doen, maar hij is blijkbaar zo druk geweest dat hij het nog niet gedaan heeft. Dat waren dus wel lekker twee vrije dagen.

We zijn in die twee dagen naar Sol geweest om het steeds beter te leren kennen. Het is zo leuk dat je altijd wel iets ziet of meemaakt. Ik had samen met Iballa een man gezien die viool speelde bij de Metro. Hij stond elke keer op dezelfde plek toen we hem passeerde in de dagen dat we hier zijn. Hij speelt het zo mooi, en die glimlach die er ook elke keer opstond toen ik hem zag, ongelofelijk! Ik zei de eerst volgende keer als we hem zien dan ga ik hem wat geven. En ja hoor toen zagen we hem weer. En ik heb het gezegd dus ik ging naar hem toe om hem wat muntgeld te geven. Dat gezicht begon nog meer te blinken. Daar sta ik dan toch graag bij stil i.p.v. er voorbij te lopen. Hij doet er toch iets voor, en geniet gewoon van wat hij zelf speelt, echt geweldig!

Die andere dag dachten we even rustig aan te doen. De bel is 4 keer gegaan (in nog geen 2 uur tijd) het begon op de vroege ochtend. Stond er een postbode voor de deur, haha ik snapte er helemaal niks van ik probeerde hem te begrijpen en liet blijken en zei dat ik geen Spaans sprak. Hij kwam met een telegram maar ik verwachte een pakketje. Vervolgens bleek op het eind dat hij een beetje Engels sprak -.- al dat gedoe voor? Vervolgens kwam er iemand om te vertellen dat de telefoon van de flat niet werkte. waar ik veel later achter kwam de bouwvakkers die hier bezig waren kwamen er bij staan omdat ik het niet begreep. De man begon te lachen toen ik zei dat ik geen Spaans sprak. Stonden er ineens zeven mensen bij de deur om te proberen te vertellen wat er was. Maar ze deden het allemaal in het Spaans. Dat had niet echt veel nut. Stond ik daar in me pyjama. Ik begon te lachen en liet blijken dat ze meer gebaren moesten doen. In eerste instantie dacht ik dat er iemand stond voor ons bij de deur van de flat o.i.d. dus ik ging daar naartoe, zag ik dat iemand bezig was en dat er dus bedoeld werd dat ze ermee bezig zijn en dat we geen gebruik kunnen maken van die telefoon;P Sta ik daar met zoveel mensen om me heen waar ik niks van verstaXD

Vervolgens ging er weer een bel. Toen deed Iballa open, daar was het pakketje! En als laatst werd er weer aangebeld omdat ze wilde checken of de telefoon weer werkte. "wij dachten moet dat uitgezonderd bij de plek waar geen Spaans word gesproken, bij ons dusXD".

Maar vanaf nu gaat het echt beginnen! Javier stuurde ons op het allerlaatste moment pas bericht hoe laat we aanwezig moesten zijn. Dus dat was een beetje hurry uppen this morning. Maar we dachten we gaan nog wel eventjes langs de wel zo grote supermarkt ALCAMPO om wat drinken op te halen, we moeten natuurlijk goed drinken in dit warme land! Onderweg naar de supermarkt kwamen we weer het zelfde straat mannetje tegen zoals we hem al vaker zijn tegen gekomen. Ook dit keer vroeg hij ons weer of het goed ging. En zei take care. So friendly!

Vandaag was er een sessie van een bekende danseres/actrice in Spanje. Er kwam ook een model vanuit Nederland even langs. Heel grappig konden we even wat Nederlands praten. Ze kwam langs om haar werk te laten zien, want ze is in Madrid voor de Fashion week vertelde ze. Verder hebben we wat dingen in de studio georganiseerd omdat dat echt nodig was, daarbij kwamen we echt veel leuke spullen tegen die we bij onze eigen opdrachten zeker willen gaan gebruiken. Het was echt leuk om door al die spullen te neuzen, we kwamen zoveel dingen tegen. Hij heeft echt veel! Resultaten van de shoots die we zelf gaan doen komen nog wel XD

Het is soms heel lastig om te communiceren met mensen aangezien heel weinig Engels spreekt en je niet zomaar even een taal leert. Soms heb je het gevoel dat je weer terug wil naar je eigen manier van praten. Maar het is goed om dan toch door te gaan met het proberen van een vreemde taal. Want het spreken van Engels is ook niet altijd even makkelijk. Ook het feit dat ik nooit echt op reis ben geweest en nu ineens voor 5 maanden in een vreemd land zit. Maar het is een challenge en zal moeilijke dingen maar ook leuke dingen opleveren. En ik heb hier heel lang naartoe gewerkt en het gaat gewoon lukken!

Hopelijk mag ik nog veel beleven en leren!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

In Madrid.......

Het voorbereiden van een stage in het buitenland, dingen regelen omtrent een verblijf en alles eromheen. Best veel, maar het gene wat het je oplevert is het waard! Exploring the new experiences en de kansen grijpen.

Wij gaan stage lopen bij Javier Galue dit is een Mode/Fashion fotograaf. Maar hij doet ook reclame en portret Fotografie. Samen met Iballa mijn lieve klasgenoot zijn wij beland in een appartement in de buurt Estrella in Madrid. Dit ligt vlakbij het centrum.

Iballa was al op vakantie een week van te voren, dus de vlucht ervaarde ik in mijn eentje, voor de eerste keer vliegen! Het vliegen was niet eng maar wel bijzonder! Na afscheid genomen te hebben van mijn Familia, ben ik na de vlucht aangekomen op Airport Madrid. Ik had toen niet verwacht dat ik zou weten waar ik naartoe zou moeten. Maar tot mijn grote verbazing leidde de weg mij de kant op waar ik naar toe moest. Vervolgens mijn vele bagage ophalen en daarna was ik al bij de uitgang, waar Iballa en haar familie stonden.

De eerste dagen waren druk omdat we allerlei dingen moesten regelen. Het tekenen van het huiscontract een metrokaart aanvragen etc. En verder zijn we ook een beetje de omgeving gaan verkennen. Maar we hebben natuurlijk nog genoeg tijd om dat nog meer te doen. Het is een prachtige stad. Het openbaar vervoer is echt heel praktisch zelfs ik met mijn a richtingsgevoel begin het te begrijpen! Overal straatmuzikanten. En ja ook wel knappe Spaanse mannen kom je tegen, om er ook maar even bij te zeggen, haha. Het enige nadeel is dat er praktisch niemand Engels spreekt, dus het is handen en voeten werk nu nog in het begin.

Het appartement bevalt zeer goed! Alleen de boiler die begon ineens niet meer te werken. En de technico die wij beheersen kwam eigenlijk toch niet van pas. Dus dat is een paar dagen zonder hot water, want de eigenaar is op vacantione.

Maandag hebben wij onze ontmoetingsgesprek met onze begeleider, Spannend!!

Recente Reisverslagen:

06 Februari 2013

Het einde betekend niet het einde!

27 Januari 2013

The last days in Madrid

16 Januari 2013

Exposición!

06 Januari 2013

Feliz Año Nuevo, Gelukkig Nieuwjaar!!

19 December 2012

Van bouwvakker tot schilder
Layla

Hola Amigos!! Op dit moment bevind ik mij in Madrid, dit zal nog wel even een tijdje duren. Dus jullie zijn even lekker van mij af! 5 Maanden vol op avontuur in het prachtige stadje van ESPAÑA. Dit is vanwege het stage lopen voor mijn opleiding. Ik zal stage lopen bij een mode/fashionfotograaf. Maar ondertussen natuurlijk ook de taal leren en de cultuur en omgeving leren kennen! Kijken hoe het leven hier in de samenleving is, het verschil en de gelijkenissen. Niet naar de MC'Donalds maar naar de Tapasbar. Samen met mijn lieve klasgenootje Iballa Gutierrez Kwant zullen wij vast van alles beleven en ontdekken. De grote belevenissen zal ik natuurlijk delen, daar heb ik deze blog tenslotte voor!

Actief sinds 01 Sept. 2012
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 10385

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2012 - 01 Februari 2013

In Madrid.......

Landen bezocht: