POLICIA POLICIA - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Layla Wiersma - WaarBenJij.nu POLICIA POLICIA - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Layla Wiersma - WaarBenJij.nu

POLICIA POLICIA

Blijf op de hoogte en volg Layla

07 September 2012 | Spanje, Madrid

Vandaag hoefde we pas om 4 uur te beginnen! We zijn wat meer informatie te weten gekomen over verschillende internationale famous fotografen. Javier vertelde ons dat er eens per jaar een week is dat fotografen van een bepaald level elkaar ontmoeten om dingen met elkaar te delen hoe ze het in de business doen. Hij vertelde ons hier wat over, erg interessant als je in die wereld rolt!

De sessie van vandaag was met de winnares van "Miss bikini Spain" grappig om mee te maken. Je zou denken dat zo'n iemand wel wat van poseren af weet, dat blijkt dus niet zo te zijn. De foto's zijn voor in Thailand omdat ze daar de volgende contest hebben. Maar het was interessant om te zien hoe Javier het "model" zei hoe ze moest poseren. Zelf vertelde hij dat ie dit meer een uitdaging vind als die professionele modellen want die weten toch al hoe ze moeten poseren. Maar vooral de afwisseling van de ervaren en wat onervaren.

Maar we hebben ons werk voor het weekend gekregen, photoshoppen. We mogen onze photoshop skills laten zien. Maar daarnaast zei hij dat we ook wel mogen uitrusten omdat we het volgende week druk gaan krijgen! We zijn benieuwd.

Toen we thuis kwamen om 9 uur ging nog geen 10 min later ging de bel alweer! Ik deed de deur open en wat zag ik twee politieagenten! Ik dacht what the hack! Ze begonnen wat in het Spaans te praten wat ik natuurlijk niet kon volgen. dus ik zei: No Hablo Espanol ( Ik spreek geen Spaans ). Vervolgens begon 1 van de agenten een beetje Engels te praten gelukkig! Maar hij was dus opzoek naar de eigenaar want hij zei zijn naam. Hij vroeg of hij hier ook aanwezig was. Ondertussen kwam Iballa er ook bijstaan. Dus ik vertelde dat ie hier niet woont. Hij wou 1 van onze paspoorten zien. Dus Iballa showde haar paspoort en daar maakte ze een notitie van. Ik vroeg wat de reden was dat ze hier kwamen of er iets ernstigs is. Maar zijn Engels was niet goed genoeg om dat uit te leggen. Hij had het over notition and more cars outside?! Wij dachten nog meer agenten daarbuiten, wat heeft die eigenaar gedaan?! Ondertussen vroeg hij of we hier studeerde en begonnen we een beetje een gesprek te voeren. Maar het was nothing personal naar ons toe, en ze kwamen ons niet halenXD Jammer haha want die politieagenten mochten er wel wezen eigenlijk. Vooral degene die nog een beetje Engels kon haha. Hij probeerde ook iets te vertellen. en dan denk je sprak ik maar Spaans -.- Grappig om te zien hoe ze dan iets proberen te vertellenXD poging met gebaren.

Wij vinden het toch tijd worden om Spaans te gaan leren en gaan misschien naar school voor 4uurtjes per week. Dit kunnen we wellicht goedkoper doen. Zijn we van school gaan we toch nog naar school, maar het is natuurlijk wel anders en dat maakt het leuk!

Nu maar lekker weekend houden!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

In Madrid.......

Het voorbereiden van een stage in het buitenland, dingen regelen omtrent een verblijf en alles eromheen. Best veel, maar het gene wat het je oplevert is het waard! Exploring the new experiences en de kansen grijpen.

Wij gaan stage lopen bij Javier Galue dit is een Mode/Fashion fotograaf. Maar hij doet ook reclame en portret Fotografie. Samen met Iballa mijn lieve klasgenoot zijn wij beland in een appartement in de buurt Estrella in Madrid. Dit ligt vlakbij het centrum.

Iballa was al op vakantie een week van te voren, dus de vlucht ervaarde ik in mijn eentje, voor de eerste keer vliegen! Het vliegen was niet eng maar wel bijzonder! Na afscheid genomen te hebben van mijn Familia, ben ik na de vlucht aangekomen op Airport Madrid. Ik had toen niet verwacht dat ik zou weten waar ik naartoe zou moeten. Maar tot mijn grote verbazing leidde de weg mij de kant op waar ik naar toe moest. Vervolgens mijn vele bagage ophalen en daarna was ik al bij de uitgang, waar Iballa en haar familie stonden.

De eerste dagen waren druk omdat we allerlei dingen moesten regelen. Het tekenen van het huiscontract een metrokaart aanvragen etc. En verder zijn we ook een beetje de omgeving gaan verkennen. Maar we hebben natuurlijk nog genoeg tijd om dat nog meer te doen. Het is een prachtige stad. Het openbaar vervoer is echt heel praktisch zelfs ik met mijn a richtingsgevoel begin het te begrijpen! Overal straatmuzikanten. En ja ook wel knappe Spaanse mannen kom je tegen, om er ook maar even bij te zeggen, haha. Het enige nadeel is dat er praktisch niemand Engels spreekt, dus het is handen en voeten werk nu nog in het begin.

Het appartement bevalt zeer goed! Alleen de boiler die begon ineens niet meer te werken. En de technico die wij beheersen kwam eigenlijk toch niet van pas. Dus dat is een paar dagen zonder hot water, want de eigenaar is op vacantione.

Maandag hebben wij onze ontmoetingsgesprek met onze begeleider, Spannend!!

Recente Reisverslagen:

06 Februari 2013

Het einde betekend niet het einde!

27 Januari 2013

The last days in Madrid

16 Januari 2013

Exposición!

06 Januari 2013

Feliz Año Nuevo, Gelukkig Nieuwjaar!!

19 December 2012

Van bouwvakker tot schilder
Layla

Hola Amigos!! Op dit moment bevind ik mij in Madrid, dit zal nog wel even een tijdje duren. Dus jullie zijn even lekker van mij af! 5 Maanden vol op avontuur in het prachtige stadje van ESPAÑA. Dit is vanwege het stage lopen voor mijn opleiding. Ik zal stage lopen bij een mode/fashionfotograaf. Maar ondertussen natuurlijk ook de taal leren en de cultuur en omgeving leren kennen! Kijken hoe het leven hier in de samenleving is, het verschil en de gelijkenissen. Niet naar de MC'Donalds maar naar de Tapasbar. Samen met mijn lieve klasgenootje Iballa Gutierrez Kwant zullen wij vast van alles beleven en ontdekken. De grote belevenissen zal ik natuurlijk delen, daar heb ik deze blog tenslotte voor!

Actief sinds 01 Sept. 2012
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 10367

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2012 - 01 Februari 2013

In Madrid.......

Landen bezocht: