Fiesta y Halloween - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Layla Wiersma - WaarBenJij.nu Fiesta y Halloween - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Layla Wiersma - WaarBenJij.nu

Fiesta y Halloween

Blijf op de hoogte en volg Layla

01 November 2012 | Spanje, Madrid

Buenas Tardes!

Na een lange tijd weer een update. De tijd die vliegt voorbij. Soms heb ik echt het gevoel dat het leven sneller gaat dan dat ik kan bijhouden. Als je daar op die manier bij stil staat is het eigenlijk onwerkelijk. Het idee dat we al weer 2 maanden hier zijn. Ik kan me nog heel goed het moment herinneren dat ik op het vliegveld aankwam in Madrid. Voor je het weet sta ik daar weer om naar huis toe te gaan. Maar daar hoeven we gelukkig nog niet aan te denken!

Vandaag is het Fiesta en España. Todos los Santos. Dit is een religieuze feestdag (Katholiek). Hierbij gaan de mensen naar het graf van een dierbare die ze zijn verloren. Hierbij is iedereen vrij. Dus ik schrijf nu mooi even me blog.

Omdat het gisteren Halloween was zijn we naar een Halloween party geweest! Het is hier veel groter dan in Nederland en daarom wouden we het een keer meemaken! Jammer genoeg kon Christa niet met ons mee. Ze gaat binnenkort voor een weekend terug naar huis omdat ze genomineerd is voor haar opleiding "Fysio therapie" en daarbij gaat ze een presentatie geven etc. En daar moet ze heel veel voorbereidingen voor doen en moet daarom alle tijd die ze heeft besteden. En daarnaast heeft ze niet veel met Halloween vertelde ze. Maar als ze terug kwam van Zwitserland, had ze nog wel wat plannen met ons om door te nemen! Ik ben wel blij dat we het goed met haar kunnen vinden en uiteraard ook met Karin! En de Spaanse aanhangsels haha!

Voordat we gister dus op stap gingen hadden we eerst Spaanse les en zijn we bij onze overstap weer onze metro muzikant tegen gekomen en hebben we een praatje gemaakt in het soort van Spaans haha! Daarvoor die dag hebben we behoorlijk wat schoolwerk voor hier gedaan en fotobewerking. Ik begon mijn dag om 9 uur met hardlopen. Frisse start van de dag. Maar aan de andere kant we waren vanochtend weer behoorlijk laat thuis dus dat was een behoorlijk lange dag!
Omdat we gisteren behoorlijk laat thuis waren en nog moesten eten kwamen we behoorlijk laat weg. Normaal gesproken gaat de metro tot 2 uur. Toen we gingen overstappen reed de volgende metro naar bestemming niet meer. Dus moesten we lopen. Wat een behoorlijk eind is! Maar echt humoristisch hoe het er in de nacht op straat aan toe gaat. Mensen die aan het skaten zijn, bouwvakkers die de straat aan het maken zijn. Net alsof het gewoon overdag is. Maar uiteindelijk aangekomen op bestemming hebben we een leuke nacht gehad en uiteraard geen geld hoeven uit te geven omdat we onze amigos hier hebben die ons de clubs gratis inlaten. En heel aardig voor ons zijn.

Afgelopen dinsdag hebben we gefotografeerd voor de Spaanse school. Voor hun website!! En wij mogen ons werk gaan exposeren en zij zullen ons gaan promoten. Dit is nog een project die we erbij doen. Ik heb bedacht om de natuur/cultuur van Madrid te gaan exposeren. Persoonlijk vind ik het heel interessant omdat het naast onze stage heel wat anders is en hierbij leer ik Madrid natuurlijk ook op een andere manier kennen. We hebben wel genoeg te doen in dat opzicht!

Alleen we hadden wel iets meer verwacht van stage. Javier die vertelde ons allerlei dingen wat we allemaal zouden gaan doen alleen dat komt nog niet helemaal van de grond jammer genoeg. Hij heeft het af en toe te druk voor ons. Maar het is niet dat we stil zitten dus daar ben ik wel blij om. Alleen had ik dat graag iets anders gezien.

Afgelopen zaterdag zijn we ook nog bij onze Amigo Juan geweest om paella te eten. Onze eerste keer home made paella van een Spanjaard. Alleen hij had er niet bij verteld dat er meerdere mensen kwamen, dus daar zaten we met 8 man paella te eten. Heel gezellig! En die Paella was Muy Bien! Er konden wel 2 plates in hoor.

Morgen hebben we weer een sessie in de studio en moeten we weer aan de bak!

Nu nog even Fiesta vieren, uitrusten dus!

Hasta luego !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

In Madrid.......

Het voorbereiden van een stage in het buitenland, dingen regelen omtrent een verblijf en alles eromheen. Best veel, maar het gene wat het je oplevert is het waard! Exploring the new experiences en de kansen grijpen.

Wij gaan stage lopen bij Javier Galue dit is een Mode/Fashion fotograaf. Maar hij doet ook reclame en portret Fotografie. Samen met Iballa mijn lieve klasgenoot zijn wij beland in een appartement in de buurt Estrella in Madrid. Dit ligt vlakbij het centrum.

Iballa was al op vakantie een week van te voren, dus de vlucht ervaarde ik in mijn eentje, voor de eerste keer vliegen! Het vliegen was niet eng maar wel bijzonder! Na afscheid genomen te hebben van mijn Familia, ben ik na de vlucht aangekomen op Airport Madrid. Ik had toen niet verwacht dat ik zou weten waar ik naartoe zou moeten. Maar tot mijn grote verbazing leidde de weg mij de kant op waar ik naar toe moest. Vervolgens mijn vele bagage ophalen en daarna was ik al bij de uitgang, waar Iballa en haar familie stonden.

De eerste dagen waren druk omdat we allerlei dingen moesten regelen. Het tekenen van het huiscontract een metrokaart aanvragen etc. En verder zijn we ook een beetje de omgeving gaan verkennen. Maar we hebben natuurlijk nog genoeg tijd om dat nog meer te doen. Het is een prachtige stad. Het openbaar vervoer is echt heel praktisch zelfs ik met mijn a richtingsgevoel begin het te begrijpen! Overal straatmuzikanten. En ja ook wel knappe Spaanse mannen kom je tegen, om er ook maar even bij te zeggen, haha. Het enige nadeel is dat er praktisch niemand Engels spreekt, dus het is handen en voeten werk nu nog in het begin.

Het appartement bevalt zeer goed! Alleen de boiler die begon ineens niet meer te werken. En de technico die wij beheersen kwam eigenlijk toch niet van pas. Dus dat is een paar dagen zonder hot water, want de eigenaar is op vacantione.

Maandag hebben wij onze ontmoetingsgesprek met onze begeleider, Spannend!!

Recente Reisverslagen:

06 Februari 2013

Het einde betekend niet het einde!

27 Januari 2013

The last days in Madrid

16 Januari 2013

Exposición!

06 Januari 2013

Feliz Año Nuevo, Gelukkig Nieuwjaar!!

19 December 2012

Van bouwvakker tot schilder
Layla

Hola Amigos!! Op dit moment bevind ik mij in Madrid, dit zal nog wel even een tijdje duren. Dus jullie zijn even lekker van mij af! 5 Maanden vol op avontuur in het prachtige stadje van ESPAÑA. Dit is vanwege het stage lopen voor mijn opleiding. Ik zal stage lopen bij een mode/fashionfotograaf. Maar ondertussen natuurlijk ook de taal leren en de cultuur en omgeving leren kennen! Kijken hoe het leven hier in de samenleving is, het verschil en de gelijkenissen. Niet naar de MC'Donalds maar naar de Tapasbar. Samen met mijn lieve klasgenootje Iballa Gutierrez Kwant zullen wij vast van alles beleven en ontdekken. De grote belevenissen zal ik natuurlijk delen, daar heb ik deze blog tenslotte voor!

Actief sinds 01 Sept. 2012
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 10364

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2012 - 01 Februari 2013

In Madrid.......

Landen bezocht: