De professionele bouwvakker en een eigen shoot! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Layla Wiersma - WaarBenJij.nu De professionele bouwvakker en een eigen shoot! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Layla Wiersma - WaarBenJij.nu

De professionele bouwvakker en een eigen shoot!

Blijf op de hoogte en volg Layla

02 December 2012 | Spanje, Madrid

Het is nu toch een beetje standaard om op zondag een verhaaltje te schrijven over het leven hier in Madrid. Alhoewel verhaaltje, ik kan hier misschien beter verhaal van maken. Vaak denk ik wel laat ik even een verhaaltje schrijven maar uiteindelijk is het dan toch wat langer. Vorige week heb ik alleen geen verhaal geschreven want toen was er bezoek! Iballa had bezoek van haar vriend en ik had bezoek vanuit Londen.

We zijn vorige week toen onze bezoekjes er waren naar Toledo geweest. Toledo was vroeger de hoofdstad van Spanje. En ik maar zeggen dat het de hoofdstad van Madrid was zonder te realiseren dat ik het fout zei. Het is echt een prachtig stadje om te zien. De stad loopt omhoog waardoor je een prachtig uitzicht krijgt op alles. Vooral toen we het in de avond zagen, bleven we wel even een tijdje staan om te genieten van the beautiful view! We hebben vooral veel gelopen en monumenten gezien, ook hebben we nog een stukje van de kathedraal binnen gezien. En na het gezellige dagje hebben we Tapas gegeten en natuurlijk besteld in het Spaans! Verder hebben we ieder onze bezoek zoveel mogelijk van Madrid laten zien. Ik was de gids van Madrid voor een paar dagen. Ook een leuk beroep om te doen moet ik zeggen hoor haha! Een verhaaltje vertellen over de stad, dingen laten zien etc. Alleen het enige probleem is dat mijn oriëntatiegevoel niet helemaal goed is waardoor we af en toe ver buiten het centrum uit kwamenXD. Maar dat is ook een avontuur om andere dingen te zien buiten het centrum! En het is goed voor de benen want daardoor hebben we ook een stuk meer gelopen.

Vorige week woensdag hebben we eindelijk de mogelijkheid gehad om de studio te kunnen gebruiken. Na veel gevraag kregen we eindelijk de kans. We hadden het aan de ene kant niet meer verwacht dat we er gebruik van konden maken want vorige week was de laatste week dat Javier in de studio tot zijn beschikking had. Hij gaat nu studio's huren aangezien hij er maar 2 a 3 keer per week kwam en verder op locatie werkt. En het bedrag van het huren van een studio blijft hetzelfde natuurlijk. Maar we mochten dus de studio in. Alleen kregen we een dag van te voren te horen dat we de studio in mochten. Waardoor ik 1 dag de tijd had om een concept te bedenken. Eigenlijk een avond want de dag dat hij het vertelde waren we ook aan het werk dus kon ik er niet echt mee bezig. Alleen een poging tot brainstormen.

Javier had weken geleden aangeboden dat wanneer we in de studio zouden gaan hij wel make-up artiesten etc voor ons kon regelen. Maar omdat er elke keer geen mogelijkheid voor ons in de studio was, kwam dat er niet van. En binnen 1 dag kun je dit natuurlijk niet doen. Dus uiteindelijk heb ik alles zelf moeten doen! Ik heb Christa en Karin gevraagd of ze model konden staan. En gelukkig hadden ze de tijd! We moesten deze dag eerst op locatie komen om te helpen en de sleutel op te halen van de studio zodat we vervolgens in de studio in het werk konden. Ik had de avond ervoor een verhaal bedacht over de foto. Aangezien er te weinig tijd was moest ik het doen met het materiaal dat ik had. Iballa had voor deze dag geen shoot gepland dus ze hielp mij met wat dingen. En voordat Christa en Karin kwamen heeft ze mij in de studio gefotografeerd voor haar portfolio. Alleen toen we in de studio kwamen waren de beste lampen natuurlijk door Javier meegenomen. Het hoofdlicht die we altijd gebruiken had hij mee, wat logisch is natuurlijk. Alleen toen moest ik maar improviseren met andere lichten die er wel waren! Uiteindelijk hebben we er toch een leuk dagje in de studio van gemaakt met een muziekje en hapje erbij. Vervolgens moesten Iballa en ik naar de Spaanse les want dit hebben we elke maandag en woensdag. Het liep een klein beetje uit en hadden we besloten een snellere route te nemen en dan een stukje te gaan lopen naar de school, alleen uiteindelijk waren we de verkeerde kant opgelopen waardoor het later wasXD. We waren behoorlijk moe na deze dag! Maar het was een opluchting dat het voldaan was. En de dagen erna kwamen onze bezoekjes dus dat was iets leuks om naar uit te kijken!

Afgelopen donderdag hadden we een echte bouwvakkers dag in de studio. Omdat Javier er natuurlijk uit gaat moet alles afgebroken worden. En hij vond ons er denk ik echt geschikt voor. Jammer genoeg zijn er geen foto's van gemaakt maar echt we voelde ons echte bouwvakkers, en dit is behoorlijk vermoeiend! Het afbreken van een houte muur, iets uit elkaar schroeven etc. Terwijl wij bezig waren met het afbreken van de houten muur zag ik ineens een cucaracha (Kakkerlak). Nou we gingen het liedje er van zingen zo erg schokken we! Ondanks dat hadden we de grootste lol. Toen kwam Javier en die trapte er gewoon eventjes op. Ik dacht dat dit juist niet moest?! Maar hij zei dat het geen probleem was haha. Het bleef trouwens niet bij 1 cucaracha het waren er 3. We durfden eerst niet het laatste stukje muur eraf te halen omdat we wisten dat ze daarachter zaten. Maar uitendelijk zei ik dat ik het wel deed. Maar toen ik dat had gedaan moest Javier wel komen want heel vrolijk werd ik er niet van haha! Iballa wou helemaal niet in de buurt komenXD.

Javier vertelde ons ook dat hij een mail had gehad vanuit Nederland. Er is een meisje die heel graag bij hem wil stagelopen en er alles voor over heeft etc. een hele lange mail met allerlei informatie vertelde hij. Maar hij wist het nog niet zei hij. Wij waren anders zei hij. You two are special! En die hebben we erin gehouden. Elke keer zeiden we but we can do that because we are special. We konden er heel erg om lachen. Famous and special. Later wanneer jullie famous worden "Like me" kan ik zeggen, those two we're my pupils zei hij tegen onsXD.

Vrijdag hebben we een schoolfeest gehad! We hadden een uitnodiging gekregen om te komen. Onze lerares vertelde dat er verschillende hapjes en drankjes zouden zijn. Dus we zeiden gelijk we're in!! Het was een gezellige avond. We hebben nu meerdere mensen van de school gezien en leren kennen. Er werd ook een presentatie gegeven over de school. En ook onze foto's werden laten zien die wij hadden gemaakt, dat was wel een eer. Maar we stonden ook op foto's dus daar zagen we ons hoofd heel groot op de fotoXD. Mensen herkende het gelijk. Zelfs mensen die we niet kenden hoorden we onze namen zeggen. Alles was in het Spaans dus we konden niet alles volgen. Blijkbaar zijn we toch een beetje famous. Toen vertelde ze later dat er niet veel studenten zoals ons komen, dus toch ook een beetje speciaalXD.

Na het feest op school zijn we nog even op stap geweest. En we kwamen onze Roemeense vriend van de irish pub tegen en die gaf ons ook nog wat te drinken. We hadden een week daarvoor nog met hem geskyped toen hij in Roemenië zat, hij zou een souvenirtje meebrengen. Alleen hij had daar geen tijd meer voor gehad. Maar we kregen wel een extra drankje, toch nog een goedmakertjeXD Vervolgens kwamen we ook nog een andere club in door onze umbrella vriend van voorheenXD. Het is toch wel handig zulke vrienden vinden we zelf. Maar we zijn niet gediend van vervelend gedrag en dat weten ze ook wel hahaXD. Zo kwam er een man ons lastig vallen en die wou ons van alles aansmeren. Uiteindelijk hebben we hem goed weg weten te jagen, We zeiden nog Doei doei!

Het weekend was veel photoshoppen van het werk dat we hadden gehad. Gisteren toen Iballa aan het skypen was met haar familie thuis heb ik gegeten met Christa en haar familie. Haar moeder, tante en broer die waren op bezoek in Madrid. En ze had gevraagd of ik mee wou eten. We aten spaghetti. De moeder en tante spraken niet echt Engels. Dus probeerde ik wat Duitse woorden te zeggen. Het klonk heel grappig volgens hun. Alleen ik kon hun sowieso niet volgen want het is Zwitsers-Duits. Niet dat ik gewoon Duits kan volgenXD. Maar beter dan Zwitsers natuurlijk. Het gaf een leuk en grappig gevoel om met zo'n familie aan tafel te zitten. Af en toe vertaalde Christa wat dingen voor mij en voor hun ook. En voor mij af en toe een beetje Duits dus haha.

We hebben nog niet veel tijd gehad voor de texture foto's want er komen elke keer shoots tussendoor. Hopelijk krijgen we daar wat meer tijd voor anders dan gaan al die foto's nooit afkomen!

Ik vind nu dit verhaaltje wel een redelijk verhaal wordt! We zullen zien wat er deze week weer om de hoek komt. Misschien krijgen we onze bouwvakkers diploma welXD

Adios amigos

  • 04 December 2012 - 11:55

    Ton:

    Ja, leuk weer zo'n verhaal! En euh.... laat mij raden.... dat 'bezoek uit London' was zeker die knappe Indiase kerel op de foto zeker?
    Veel plezier deze laatste dagen voor jullie break naar het noorden.
    Groeten,
    Ton

  • 04 December 2012 - 22:21

    Layla Wiersma:

    Ja toch wel? haha. Dat heb je heel goed gezien Ton! Oog voor detail haha.
    Eigenlijk niet het beste vakantieland in deze periode vind je wel?:P
    Maar het is wel leuk om onze familie te zien met kerst in deze break:)

    Hoe is het daar in Den-Haaaag?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

In Madrid.......

Het voorbereiden van een stage in het buitenland, dingen regelen omtrent een verblijf en alles eromheen. Best veel, maar het gene wat het je oplevert is het waard! Exploring the new experiences en de kansen grijpen.

Wij gaan stage lopen bij Javier Galue dit is een Mode/Fashion fotograaf. Maar hij doet ook reclame en portret Fotografie. Samen met Iballa mijn lieve klasgenoot zijn wij beland in een appartement in de buurt Estrella in Madrid. Dit ligt vlakbij het centrum.

Iballa was al op vakantie een week van te voren, dus de vlucht ervaarde ik in mijn eentje, voor de eerste keer vliegen! Het vliegen was niet eng maar wel bijzonder! Na afscheid genomen te hebben van mijn Familia, ben ik na de vlucht aangekomen op Airport Madrid. Ik had toen niet verwacht dat ik zou weten waar ik naartoe zou moeten. Maar tot mijn grote verbazing leidde de weg mij de kant op waar ik naar toe moest. Vervolgens mijn vele bagage ophalen en daarna was ik al bij de uitgang, waar Iballa en haar familie stonden.

De eerste dagen waren druk omdat we allerlei dingen moesten regelen. Het tekenen van het huiscontract een metrokaart aanvragen etc. En verder zijn we ook een beetje de omgeving gaan verkennen. Maar we hebben natuurlijk nog genoeg tijd om dat nog meer te doen. Het is een prachtige stad. Het openbaar vervoer is echt heel praktisch zelfs ik met mijn a richtingsgevoel begin het te begrijpen! Overal straatmuzikanten. En ja ook wel knappe Spaanse mannen kom je tegen, om er ook maar even bij te zeggen, haha. Het enige nadeel is dat er praktisch niemand Engels spreekt, dus het is handen en voeten werk nu nog in het begin.

Het appartement bevalt zeer goed! Alleen de boiler die begon ineens niet meer te werken. En de technico die wij beheersen kwam eigenlijk toch niet van pas. Dus dat is een paar dagen zonder hot water, want de eigenaar is op vacantione.

Maandag hebben wij onze ontmoetingsgesprek met onze begeleider, Spannend!!

Recente Reisverslagen:

06 Februari 2013

Het einde betekend niet het einde!

27 Januari 2013

The last days in Madrid

16 Januari 2013

Exposición!

06 Januari 2013

Feliz Año Nuevo, Gelukkig Nieuwjaar!!

19 December 2012

Van bouwvakker tot schilder
Layla

Hola Amigos!! Op dit moment bevind ik mij in Madrid, dit zal nog wel even een tijdje duren. Dus jullie zijn even lekker van mij af! 5 Maanden vol op avontuur in het prachtige stadje van ESPAÑA. Dit is vanwege het stage lopen voor mijn opleiding. Ik zal stage lopen bij een mode/fashionfotograaf. Maar ondertussen natuurlijk ook de taal leren en de cultuur en omgeving leren kennen! Kijken hoe het leven hier in de samenleving is, het verschil en de gelijkenissen. Niet naar de MC'Donalds maar naar de Tapasbar. Samen met mijn lieve klasgenootje Iballa Gutierrez Kwant zullen wij vast van alles beleven en ontdekken. De grote belevenissen zal ik natuurlijk delen, daar heb ik deze blog tenslotte voor!

Actief sinds 01 Sept. 2012
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 10394

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2012 - 01 Februari 2013

In Madrid.......

Landen bezocht: