Record aantal jurken! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Layla Wiersma - WaarBenJij.nu Record aantal jurken! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Layla Wiersma - WaarBenJij.nu

Record aantal jurken!

Blijf op de hoogte en volg Layla

18 November 2012 | Spanje, Madrid

Het einde van het weekend is alweer nabij! Dit weekend hadden we behoorlijk veel regen en hebben we niet veel zon gezien. Alleen af en toe eventjes in de ochtend. Maar het is vooral heel grijs. De tempratuur hier is nog niet echt koud (Naar mijn mening). De Spanjaarden zijn al dik ingepakt moet ik zeggen haha. Vanochtend ben ik heel even gaan hardlopen, de mensen keken me bevroren aan omdat ik geen vest of jas aan had. Ik heb dit keer voor een wat bekendere route gekozen omdat ik wist dat het weer om kon slaan. En dan wil ik niet graag verdwalen!
De vorige keer was er een lief opaatje die met me mee naar de metro liep toen ik verdwaald was. Hij had de grootste verhalen waar ik de helft niet van verstond natuurlijk. Haha toen was ik met een Spaans opaatje ergens in Madrid aan het lopen. Ik wist echt niet waar ik was toen XD ik had 3 keer hetzelfde gebouw gezien. Toen vond ik het wel nodig om de weg te vragen.

Iballa is gelukkig ook weer helemaal aan het opknappen. De soepjes en de films hebben wel geholpen! Maandag hebben we nog even onze vriend Luciano op bezoek gehad, hij kwam gezellig bij ons eten. Terwijl ik aan het koken was liet hij Iballa filmpjes zien van Argentina. En tijdens het eten had hij het er ook nog over. Hij raadde ons aan om daar echt een keer naartoe te gaan. Volgende trip naar Argentina dus?XD

Afgelopen Woensdag was er een staking hier. Een staking waarbij "niemand" aan het werk gaat om te protesteren i.v.m. hoe de economie er hier in Spanje aan toe gaat. Daarom hadden we ook geen Spaanse les. Alleen kregen we een dag van te voren wel te horen dat we aan het werk moesten op deze dag. We zagen het al helemaal voor ons in het chaotische Madrid op deze manier. We moesten ook nog is ergens op locatie zijn en niet in de studio. We hadden nog geen idee naar wat voor iets we toe gingen. Als de mensen niet aan het werk gaan dan zijn er natuurlijk ook problemen met de metro. We hadden te horen gekregen dat ze 20 a 30 procent zouden rijden. Toen we uiteindelijk toch wel op het werk aankwamen bleek dat de klant 10 assistentes mee had genomen waar Javier niks van wist. Dus waren we niet heel hard nodig eigenlijk. Lekker dachten we gaan we door dat verkeer:O Het was een shoot voor een skating stijl kledinglijn. De mensen die er waren die waren de hele nacht bezig geweest om decoratie te maken voor de shoot. Allemaal in graffiti gespoten. Maar omdat er dus zoveel mensen waren, waren we niet echt hard meer nodig. We hebben met Javier overlegt en mochten na een tijdje weg om er even op uit te gaan. We zijn nog heel even gebleven om te kijken.

Toen gingen we daarna maar gewoon lopen in een onbekende buurt ergens in Madrid. We hadden geen flauw benul waar we waren. Dus gingen we ergens op zoek naar een Metro, normaal gesproken zijn die overal te vinden. Maar de buurt waar wij waren was dat dus niet zo. Dus gingen we maar gewoon lopen XD We kwamen onderweg een gebied tegen met mensen die op straat leefden, de zigeuners van hier. De verleiding was heel groot om het te fotograferen! Alleen leek het niet echt een goed plan om te dichtbij te komen, al heb ik achteraf wel spijt dat we dat niet hebben gedaan. Iballa die was heel erg op haar hoede, maar het was behoorlijk interessant! Toen we eindelijk een metrostation hadden gevonden was de reis terug behoorlijk lang door de Huelga(Staking). Het was een opstapeling van mensen. Normaal gesproken is het al heel druk, maar nu de metro's minder reden was het nog veel erger!

De volgende dag hadden we een drukke dag voor de boeg. Javier vertelde ons dat zijn klant 120 jurken mee zou brengen. Uiteindelijk waren dit er 150. Dit was het record aantal wat Javier op 1 dag had gehad. Er waren 3 modellen die al deze jurken aan moesten doen. Uiteindelijk bleven er 2 over want na een tijdje ging er 1 weg. We begonnen om 8 uur en waren om half 8 s'avonds klaar! Een lange dag, we waren echt gebroken!

Vrijdag gingen we naar Sol toe omdat ik niet echt een warm vest heb hier. En aangezien het hier ook koud kan gaan worden lijkt me dat toch wel handig! Toen zijn we daar ook nog even gezellig rond gaan lopen. En Iballa wou ook nog kijken naar een kaartje voor haar oma. Alleen vond ze de kaartjes die we zagen niet heel leuk. We zagen vlakbij ons een filmploeg staan. Iballa zei; dit kaartje ga ik toch niet voor mijn oma kopen. Toen zei er ineens een stem, dat had ik ook niet gedaan hoor meid. Toen hoorde ik ineens iets met vind ik leuk en wedden. We dachten heh?! Horen we dat nou goed. Uiteindelijk bleek het een filmploeg vanuit Nederland te zijn. Ze waren van de VPRO. Daar hebben we nog eventjes mee staan praten. We realiseerden ons eerst niet dat ze echt Nederlands aan het praten waren. Ze kwamen voor een interview met iemand en gingen nog wat shots maken van Madrid.
Vervolgens toen we verder gingen lopen en het al een beetje donker begon te worden kwamen we een leuk groepje Spaanse jonge muzikanten tegen die aan het zingen waren. We kregen er echt een vrolijk gevoel van. Er was ook nog een klein jongetje die mee aan het klappen was. Een gezellige sfeer om in te zijn!

Morgen gaan we aan de texture! 20.000 foto's moeten er in totaal gemaakt zijn aan het einde dus we hebben nog genoeg te doen. Ook hopen we deze week gebruik te kunnen maken van de studio want dit is de laatste week dat Javier zijn studio heeft. Hopelijk kan die het uiteindelijk toch nog voor ons plannen!

We gaan in de periode met kerst voor 10 dagen naar huis. En zijn met oud en nieuw weer terug in Madrid! En dan is het nog maar een maand en dan moeten we het hier helemaal achterlaten. Maar daar hoeven we nu nog niet aan te denken gelukkig. We gaan nog lekker genieten hier! En werken natuurlijk, zover we dit krijgen!

Hasta luego!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

In Madrid.......

Het voorbereiden van een stage in het buitenland, dingen regelen omtrent een verblijf en alles eromheen. Best veel, maar het gene wat het je oplevert is het waard! Exploring the new experiences en de kansen grijpen.

Wij gaan stage lopen bij Javier Galue dit is een Mode/Fashion fotograaf. Maar hij doet ook reclame en portret Fotografie. Samen met Iballa mijn lieve klasgenoot zijn wij beland in een appartement in de buurt Estrella in Madrid. Dit ligt vlakbij het centrum.

Iballa was al op vakantie een week van te voren, dus de vlucht ervaarde ik in mijn eentje, voor de eerste keer vliegen! Het vliegen was niet eng maar wel bijzonder! Na afscheid genomen te hebben van mijn Familia, ben ik na de vlucht aangekomen op Airport Madrid. Ik had toen niet verwacht dat ik zou weten waar ik naartoe zou moeten. Maar tot mijn grote verbazing leidde de weg mij de kant op waar ik naar toe moest. Vervolgens mijn vele bagage ophalen en daarna was ik al bij de uitgang, waar Iballa en haar familie stonden.

De eerste dagen waren druk omdat we allerlei dingen moesten regelen. Het tekenen van het huiscontract een metrokaart aanvragen etc. En verder zijn we ook een beetje de omgeving gaan verkennen. Maar we hebben natuurlijk nog genoeg tijd om dat nog meer te doen. Het is een prachtige stad. Het openbaar vervoer is echt heel praktisch zelfs ik met mijn a richtingsgevoel begin het te begrijpen! Overal straatmuzikanten. En ja ook wel knappe Spaanse mannen kom je tegen, om er ook maar even bij te zeggen, haha. Het enige nadeel is dat er praktisch niemand Engels spreekt, dus het is handen en voeten werk nu nog in het begin.

Het appartement bevalt zeer goed! Alleen de boiler die begon ineens niet meer te werken. En de technico die wij beheersen kwam eigenlijk toch niet van pas. Dus dat is een paar dagen zonder hot water, want de eigenaar is op vacantione.

Maandag hebben wij onze ontmoetingsgesprek met onze begeleider, Spannend!!

Recente Reisverslagen:

06 Februari 2013

Het einde betekend niet het einde!

27 Januari 2013

The last days in Madrid

16 Januari 2013

Exposición!

06 Januari 2013

Feliz Año Nuevo, Gelukkig Nieuwjaar!!

19 December 2012

Van bouwvakker tot schilder
Layla

Hola Amigos!! Op dit moment bevind ik mij in Madrid, dit zal nog wel even een tijdje duren. Dus jullie zijn even lekker van mij af! 5 Maanden vol op avontuur in het prachtige stadje van ESPAÑA. Dit is vanwege het stage lopen voor mijn opleiding. Ik zal stage lopen bij een mode/fashionfotograaf. Maar ondertussen natuurlijk ook de taal leren en de cultuur en omgeving leren kennen! Kijken hoe het leven hier in de samenleving is, het verschil en de gelijkenissen. Niet naar de MC'Donalds maar naar de Tapasbar. Samen met mijn lieve klasgenootje Iballa Gutierrez Kwant zullen wij vast van alles beleven en ontdekken. De grote belevenissen zal ik natuurlijk delen, daar heb ik deze blog tenslotte voor!

Actief sinds 01 Sept. 2012
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 10370

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2012 - 01 Februari 2013

In Madrid.......

Landen bezocht: