Some time for ourself but still busy! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Layla Wiersma - WaarBenJij.nu Some time for ourself but still busy! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Layla Wiersma - WaarBenJij.nu

Some time for ourself but still busy!

Blijf op de hoogte en volg Layla

03 Oktober 2012 | Spanje, Madrid


De afgelopen week hebben we geen sessies gehad. Javier is nog bezig met retouching/bewerken van de foto's van Frankrijk. En daarnaast visiting clients. We zijn nog steeds bezig met onze lijst van 2000 onderwerpen voor de macro foto's. En op een gegeven moment heb je al zoveel onderwerpen dat je steeds weer op hetzelfde terecht komt voor de macro foto's. We hebben nog heel wat te bedenken.

Daarnaast moeten we voor school ook een concept gaan bedenken en uit gaan voeren in de periode dat we hier zijn. Dus moeten we de tijd pakken die we nu krijgen want het kan ineens omslaan naar hard werken! Een concept bedenken is niet makkelijk en kan behoorlijk veel tijd vergen. Erop uitgaan dingen zien en observeren wat mogelijk gebruikt kan worden. Je laten inspireren door de omgeving en alles eromheen. Opzich zijn er al wel wat ideeën in the brains, maar nog niet gereed om uit te voeren.

En natuurlijk beleven we van alles hier! De ervaring in de metro is ook elke dag weer anders. De drukte kan ongelofelijk zijn. Je denkt de metro is vol, maar vervolgens staat er ongeveer dezelfde hoeveelheid mensen ook nog is op het station te wachten om in te stappen. Ik hoefde me niet eens meer ergens vast te houden de mensen hielden me stabielXD Wauw dan ben je wel blij als je uit kan stappen, als je dat al lukt!

We hebben 2 dagen volop regen gehad de afgelopen week. En nu de laatste dagen begint het weer behoorlijk op te klaren. Aan het einde van de week gaan we weer naar de 27 graden.

We zijn afgelopen zaterdag naar het park geweest om foto's te maken. Daarbij hebben we wat meer van de omgeving verkend. Mensen en dieren gefotografeerd. Een eekhoorn die ons even kwam bekijken haha geweldig!

Afgelopen zondag zijn we met onze Zwitserse roommate en haar vriendin/collega (ook vanuit Zwitserland) naar de beroemde markt hier in Madrid geweest. Er komen daar ongeveer 8 a 10.000 mensen. Je kunt je voorstellen behoorlijk druk! het loopt door in meerdere plaatsen. Dit is standaard elke zondag.

Vandaag zijn we ook weer in het park geweest dit keer om te studeren want we hebben huiswerk meegekregen van school! We moeten beroemde mensen gaan omschrijven in het Spaans. En de dingen die we hebben gedaan in de lessen leren. Daarnaast ook nog naar een bar gaan om iets in de praktijk te oefenen. Ben benieuwd wat voor worden er bij mij dit keer uitkomen. Tijdens de les van vorige week sprak ik iets perongeluk verkeerd uit en noemde ik de lerares dronken toen ik haar moest omschrijven en vertelde ik dat ik een joint wilde (Porrito) i.p.v. een broodje dat perrito heet haha! Ik tref de woorden wel steeds. Heb een hele goede indruk gemaakt:P Maar ik kan zeggen Yo Tengo Hambre. Ik heb honger. Haha! En dan ook nog is in Patatoes i.p.v. Patatas. Ik mix alles door elkaar heen. Maar ondanks dat zegt de lerares dat het goed gaat haha!

Mensen herkennen ons hier ook al. We hebben een vriend bij de supermarkt staan die we bijna altijd tegenkomen als we boodschappen gaan doen. Hij wil maar al te graag een keer bij ons komen eten. When are you gonna invite me?! haha.

Morgen gaan we wat drinken met Vanessa en haar vriendin. Dat is het model van vorige week. We kwamen haar nog weer in de metro tegen en kwamen in gesprek. En nu gaat ze ons wat van Madrid laten zien! Altijd leuk. Vervolgens hebben we morgen avond ook weer school! We moeten nog wel wat meer gaan studeren want in het park hebben we wel wat gedaan maar niet genoeg. Het was zulk mooi weer en toen kwamen de Swiss girls ook nog eventjes langs, en ja de tijd is dan zo om!

En dan donderdag hebben we weer lekker vroeg een sessie!
Ondanks dat we op dit moment niet heel veel uren maken zijn we toch druk. Wellicht krijgen we de komende weken wat meer uren omdat er meer op het pad is.

Adiosss amigos!

  • 14 November 2012 - 10:04

    Ton:

    Leuk om te lezen dat jullie makkelijk contact maken. Madrid is een leuke en drukke stad. Die metro zou ik wel eens willen zien... zeker de omschrijving van een volle metro waar dan toch nog een heel perron met mensen in gepropt wordt.... daar zit wel een leuk lokaal (beeld-)verhaal in...
    Leren jullie veel van de fotografie van Javier? Opnametechniek, licht en beeldbewerking bijvoorbeeld? Of stel ik nu schoolse vragen.... hihi.

    Groeten,
    Ton

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

In Madrid.......

Het voorbereiden van een stage in het buitenland, dingen regelen omtrent een verblijf en alles eromheen. Best veel, maar het gene wat het je oplevert is het waard! Exploring the new experiences en de kansen grijpen.

Wij gaan stage lopen bij Javier Galue dit is een Mode/Fashion fotograaf. Maar hij doet ook reclame en portret Fotografie. Samen met Iballa mijn lieve klasgenoot zijn wij beland in een appartement in de buurt Estrella in Madrid. Dit ligt vlakbij het centrum.

Iballa was al op vakantie een week van te voren, dus de vlucht ervaarde ik in mijn eentje, voor de eerste keer vliegen! Het vliegen was niet eng maar wel bijzonder! Na afscheid genomen te hebben van mijn Familia, ben ik na de vlucht aangekomen op Airport Madrid. Ik had toen niet verwacht dat ik zou weten waar ik naartoe zou moeten. Maar tot mijn grote verbazing leidde de weg mij de kant op waar ik naar toe moest. Vervolgens mijn vele bagage ophalen en daarna was ik al bij de uitgang, waar Iballa en haar familie stonden.

De eerste dagen waren druk omdat we allerlei dingen moesten regelen. Het tekenen van het huiscontract een metrokaart aanvragen etc. En verder zijn we ook een beetje de omgeving gaan verkennen. Maar we hebben natuurlijk nog genoeg tijd om dat nog meer te doen. Het is een prachtige stad. Het openbaar vervoer is echt heel praktisch zelfs ik met mijn a richtingsgevoel begin het te begrijpen! Overal straatmuzikanten. En ja ook wel knappe Spaanse mannen kom je tegen, om er ook maar even bij te zeggen, haha. Het enige nadeel is dat er praktisch niemand Engels spreekt, dus het is handen en voeten werk nu nog in het begin.

Het appartement bevalt zeer goed! Alleen de boiler die begon ineens niet meer te werken. En de technico die wij beheersen kwam eigenlijk toch niet van pas. Dus dat is een paar dagen zonder hot water, want de eigenaar is op vacantione.

Maandag hebben wij onze ontmoetingsgesprek met onze begeleider, Spannend!!

Recente Reisverslagen:

06 Februari 2013

Het einde betekend niet het einde!

27 Januari 2013

The last days in Madrid

16 Januari 2013

Exposición!

06 Januari 2013

Feliz Año Nuevo, Gelukkig Nieuwjaar!!

19 December 2012

Van bouwvakker tot schilder
Layla

Hola Amigos!! Op dit moment bevind ik mij in Madrid, dit zal nog wel even een tijdje duren. Dus jullie zijn even lekker van mij af! 5 Maanden vol op avontuur in het prachtige stadje van ESPAÑA. Dit is vanwege het stage lopen voor mijn opleiding. Ik zal stage lopen bij een mode/fashionfotograaf. Maar ondertussen natuurlijk ook de taal leren en de cultuur en omgeving leren kennen! Kijken hoe het leven hier in de samenleving is, het verschil en de gelijkenissen. Niet naar de MC'Donalds maar naar de Tapasbar. Samen met mijn lieve klasgenootje Iballa Gutierrez Kwant zullen wij vast van alles beleven en ontdekken. De grote belevenissen zal ik natuurlijk delen, daar heb ik deze blog tenslotte voor!

Actief sinds 01 Sept. 2012
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 10398

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2012 - 01 Februari 2013

In Madrid.......

Landen bezocht: